Overslaan en naar de inhoud gaan
InwonersAmbulancezorgCliëntenraad ambulancezorgAstrid van Helvoort, lid cliëntenraad
Publicatiedatum: 13-09-2022 om 04:06 uur
Laatste update: 15-09-2022 om 8:18 uur

Astrid van Helvoort, lid cliëntenraad

“​Vanuit mijn bedrijfskundige achtergrond kan ik de RAV door een andere bril bekijken”

Astrid van Helvoort, lid cliëntenraad
Astrid van Helvoort, lid cliëntenraad

 

Mijn naam is Astrid van Helvoort. Ik werk als Directeur Business Development Brainport in Eindhoven bij Aon en ben al ruim vijfentwintig jaar actief in de assurantie branche. Ik vind het supermooi om in Brainport te mogen werken: de slimste regio van de wereld. Aon is toonaangevend adviseur op het gebied van risico-, pensioen- en gezondheidsoplossingen. Wij helpen klanten, van groot tot klein, om hun doelen makkelijker te verwezenlijken en betere beslissingen te nemen. Onze collega’s zijn door het hele land te vinden. Zijn er oplossingen nodig die een internationaal netwerk of een internationale ‘kijk’ behoeven? Geen probleem. Aon kan terugvallen op de expertise van 50.000 collega’s in meer dan 120 landen. Persoonlijk, dichtbij en verbonden.

Als ik mensen uit mijn omgeving vraag mij in een woord te omschrijven dan zeggen ze “ energie”. Ik vind het leuk om energie te geven, maar ook om anderen te enthousiasmeren. Zelf krijg ik energie van klanten, markt, business. Klanten zijn voor mij zuurstof. Ik heb altijd aan de ‘buitenkant’ van de bedrijven gewerkt, in verbinding met klanten en de markt. Het allermooiste vind ik de passie van klanten voor hun vak.

Iets verder weg van die klant geniet ik ervan om teams te bouwen, door ieders talent te ontdekken en dat actief in te zetten. Daarbij geloof ik heel erg in diversiteit; een team kan onoverwinnelijk worden als alle talenten optimaal worden ingezet.

Vanuit mijn bedrijfskundige achtergrond kan ik de RAV door een andere bril bekijken. Ik heb daarbij een scherp oog, een voorkeur voor pragmatisch handelen en zal nooit de mens vergeten. Door je echt in een bedrijf of organisatie te verdiepen en de vraag achter de vraag te stellen is de kern van elk probleem bereikbaar. Ik voel me verantwoordelijk om die vragen te stellen en daarmee grote, afstandelijke organisaties beter bereikbaar te maken voor klanten. Door goed te luisteren en te voelen want echte verbinding wordt gemaakt met het hart en niet met het hoofd.