Overslaan en naar de inhoud gaan
Publicatiedatum: 07-07-2021 om 02:03 uur
Laatste update: 20-05-2022 om 13:09 uur

Inspectie

Wat je moet weten voor de inspectie

  • Tijdens de inspectie doe je een korte handeling voor op een klant. Je moet er zelf voor zorgen dat er iemand is. Is er geen klant, dan kan de inspectie niet doorgaan.  
  • Laat jouw klant een kwartier nadat onze afspraak begint, komen. In die tijd kunnen wij een aantal zaken doornemen en eventuele vragen bespreken.  
  • Zorg dat alle handelingen voldoen aan de algemene veiligheidseis uit het Warenwetbesluit (artikel 6). Als je aan de hygiënerichtlijnen voldoet, dan voldoe je automatisch aan de algemene veiligheidseis uit het Warenwetbesluit. 
  • Als je gebruik maakt van een sterilisator, moet de gebruiksaanwijzing en het onderhoudscontract (inclusief de resultaten) van de sterilisator op de werkplek aanwezig zijn. 

Hygiënerichtlijnen

Controleer met de hygiënerichtlijnen of je aan alle hygiëne-eisen voldoet.  

    Voldoe je niet? Dan geeft de GGD geen vergunning. Je krijgt dan wel een verbeterlijst van ons en twee maanden de tijd om  verbeteringen te realiseren. Soms voeren we opnieuw een inspectie uit. Als het na twee maanden nog niet in orde is, verleent de GGD geen vergunning. Vanaf dat moment ben je in overtreding en dus strafbaar.   

    Tarieven

    Voor een (her)inspectie moet je betalen. De prijzen veranderen elk jaar. Je krijgt van ons altijd een rekening. Ook als je niet direct een vergunning krijgt, moet je deze rekening betalen.  

    Afspraak afzeggen of veranderen?

    Dat kan. Zeg uiterlijk 1 werkdag van tevoren je afspraak af. Zo voorkom je dat wij een rekening sturen. Bel ons via 088 0031 100. Of stuur een e-mail naar hygiene@ggdbzo.nl.