Publicatiedatum: 25-08-2021 om 01:32 uur
Laatste update: 10-09-2021 om 15:17 uur

Basisregels

Wat kun je doen om corona te stoppen? De belangrijkste basisregels helpen daarbij.
  • Was je handen vaak met zeep
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Schud geen handen
  • Draag waar nodig een mondkapje
  • Werk zoveel mogelijk thuis
  • Houd 1,5 meter afstand.

 

Waarom is handen wassen met zeep zo belangrijk?

We raken vaak ons eigen gezicht aan. Als je het coronavirus aan je handen hebt, kun je jezelf ermee besmetten. Het coronavirus heeft een beschermlaagje van vet. Je lost dit vet op als je je handen met zeep wast. Dan gaat het virus dood.

Bekijk hier hoe je een mondkapje goed gebruikt